20161008

KERJ-CUP 30.1.2015, tarinaluokan tarina

Tapaan laittaa tänne kaikki tarinakisojen tarinat, ja tänään tuloksia laittaessani Maya Queenin sivulle huomasin yhden vallan puuttuvan! Tässä on siis vuoden 2015 tammikuun KERJ-Cupin tarinaluokan tarina.

Luokka 10, tarinaluokka. 1 osallistuja.
1. Oresama (VRL-02753) - Maya Queen / CIC4

"Mä lupaan, että en enää ikinä pidä sua itsestäänselvyytenä", sanoin uudenvuodenpäivänä Maya Queenille, joka tutki karsinastaan uteliaana minua ja tallin käytävällä lounastaan lopettelevaa valmentajaamme.
"Joo kiitos, ja mä lupaan etten syö enää ikinä ennen ens kertaa. Kato mä oon raskaana", huokaisi tammani uskollinen aseenkantaja, ei kun valmentaja Miika Rossi Saarioisten pitsalla täytetty vatsa pystyssä.
"En mä susta puhu, Herra Itsestäänselvyys, vaan mun hevosesta."
"Mä olen itse asiassa hyvin tärkeä henkilö, sä et olis mitään ilman mua, kuka paransi tonkin hevosen selkäongelmat häh, sulla on noussu nestettä päähän, arvaa etinkö mä uuden työpaikan, täälä todellakaan voi olla kun sä oot niin..."

Miika Rossin närkästynyt napina vaipui pois mielestäni, kun katuvaisena ajattelin, miten olen uskollista ratsuani kohdellut. Välillä olen ollut niin kauan tallista poissa, että tuntuu ihan kuin minulla ei olisi hevosta koskaan ollutkaan. Aina on muka kiire, aina sitä on löytävinään kaikkea tärkeämpää. Onhan hevosellani kaikki hyvin noin ulkoisesti, mutta siitä näkee, että se pitää nykyään valmentajastani enemmän kuin minusta. Eikä mikään ihme! Miikahan on ollut tamman kanssa varsasta asti ja viimeisen vuoden halunnut ratsastella sillä myös viikonloppuisin huvin vuoksi maastossa. Minä se olen kohdellut omaa hevostani kuin ilmaa. Mitä jos se kuolisi tänään? Katuisin, etten ole ollut sen kanssa enempää, että olen menettänyt monta hetkeä.

Miten voi kohdella itsestäänselvyytenä yhtä oman maailmansa suurinta ihmettä? Muistan aina, kun hevoseni oli vielä pikkuvarsa. Ystäväni, jotka olivat ostaneet aikuiset hevoset, ratsastelivat maastossa, kun minä jäin kotiin. Minua ei haitannut yhtään, koska Maya Queenilla oli tapana haassa istuessani könytä viereeni ja lepuuttaa päätään sylissäni niin kovin luottavaisena, kun rapsuttelin sen pörröistä varsakarvaa. Kun tammani oli teini, olin tapellut sen kanssa alituisesti ja Miika Rossi oli auttanut minua. Silloin ostin ensimmäisen älypuhelimeni ja sillä ensimmäinen ottamani kuva oli tietenkin omasta hevosestani. Nytkin minulla on taustakuvana Maya Queen, joka yritti kuvan ottamishetkellä tavoitella kännykkääni hampaillaan.

Siltikään, vaikka hevoseni on minulle rakas, en ollut eilen täällä sen kanssa, vaan Miika oli. Minä olin keskustassa etsimässä uusia talvikenkiä viimeisistä alennusmyynneistä. Aamulla vielä tunsin omatunnon yrittävän patistaa minua tallille, mutta en vain mennyt. Ajattelin, että kyllä se hevonen on siellä vielä huomennakin.

"Hä? Hä?? HÄ! Kuuleksä! Mä lähen vetään, mä lähen niin meneen!" Miika Rossi oli kasvattanut närkästyneen jupinansa raivoisaksi uhkailuksi sillä aikaa, kun minä olin haaveillut ahdistuneesti.
"Sori, mitä? En mä jaksa kuunnella kaikkea mitä sä sanot", provosoin heti.
"Että sä luulet että mä oon täs joku sun palvelija ja ääh, anna olla, en mä jaksa toistaa kaikkea, onks siellä vielä sitä mehua, niin sitä mun piti kysyä, että mä ajattelin huomenna illalla jos sulla olis aikaa niin olis ihan hyvä pitää ne koulutreenit kato ku..."

Niinpä niin, enhän minä ole huomannut ketään muutakaan. En pidä enää mitään itsestäänselvyytenä. En edes Miika Rossia, vaikka en aiokaan kuunnella kaikkea hänen jatkuvasta puhetulvastaan tänäkään vuonna.

Ei kommentteja: